Fyll i och skicka blanketten inom en timme. Halvfärdiga blanketter raderas automatiskt med en timmes mellanrum.
När du fyller i en ersättningsanmälan elektroniskt var beredd på att
Du behöver nätbankskoder eller mobil-id för att underteckna blanketten. Du kan underteckna med följande bankers koder: Andelsbanken, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Aktia, SP, Pop, LokalTapiola Bank, S-Banken och Ålandsbanken.
Logga in på blanketten genom att fylla i försäkringsnumret enligt 420-XXXXXXX eller kundnumret enligt XXXXXXX.
I ersättningsärenden kan du även ringa ersättningstjänsten på 010 503 4155 (mån–fre kl. 8–16).
Nättjänstens användarstöd i tekniska problem tfn 010 503 03 (mån–fre kl. 8–17, service endast på finska). Vid övriga tider kan du kontakta oss via e-post verkkopalvelut@fennia.fi.
Obs! Endast försäkringstagaren får fylla i en skadeanmälan.
Vi anmäler skadan till försäkringsbolagens gemensamma datasystem för att bekämpa brottslighet som riktar sig mot försäkringsbolag. Försäkringsbolagen använder uppgifterna endast vid skaderegleringen när de kontrollerar vilka skador som anmälts till andra försäkringsbolag.
Jag har kontrollerat anmälan och godkänner att den skickas.
Datum 24.11.2024